12.26.2011

Rajin Berusaha Tangga Kejayaan


Salam Tahun Baharu kepada kawan-kawan yang bakal memulakan sesi persekolahan 2012. Harapnya kawan-kawan dah bersedia untuk sesi pembelajaran pada tahun depan. Hari ini, kita akan berkongsi tentang "Rajin Berusaha".

Kelahiran pelajar cemerlang berhasil daripada sikap seseorang pelajar yang rajin berusaha. Mereka akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai sesuatu yang diidam-idamkan. Setiap individu mempunyai kerajinan dalam diri dan hanya menunggu untuk digilap sahaja.

Sikap rajin berusaha dapat dizahirkan dalam perbuatan pelajar sehari-hari. Setiap pelajar yang rajin berusaha akan berusaha habis-habisan untuk mendapatkan sumber-sumber yang berkaitan dengan pembelajaran bagi menambahkan ilmu pengetahuan mereka. Pelbagai sumber akan diterokai oleh mereka, antaranya ialah melalui Internet, guru-guru yang berpengalaman, mencari maklumat di perpustakaan dan sebagainya.


Semua yang dinyatakan diatas bergantung kepada diri kita sendiri. Bak kata Kesha (penyanyi Amerika Syarikat), "We Are Who We Are". Kitalah yang bertanggungjawab mejadikan kita sebagai orang yang berjaya ataupun tidak. Jadi, teruskan berusaha untuk mencapai kejayaan dan seterusnya berdoa dan bertawakkal kepada Allah SWT.

Salam kejayaan dari kami. InsyaAllah. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels